PENGARUH PERSEPSI KEMUDAHAN, KEBERMANFATAAN, RISIKO DAN KEPERCAYAAN TERHADAP MINAT NASABAH MENGGUNAKAN INTERNET BANKING PADA PT BANK BUKOPIN Tbk BANJARMASIN

Main Article Content

Ruslinda Agustina Rizki Amalia Afriana Arisa Safrina

Abstract

Abstract,


The purpose of this study is to prove empirically whether there is an effect of perceived ease, usefulness, risk and trust in the interests of customers using internet banking at PT Bank Bukopin, Tbk Banjarmasin.


The sampling technique uses incident sampling, by distributing questionnaires to customers who incidentally meet with researchers as many as 73 respondents who use internet banking in November and December 2017. Processing with the help of SPSS version 16 test equipment.


The results showed that perceptions of usefulness affect the interests of customers using internet banking, this is because customers assume that using internet banking has benefits so that customers are interested in using the internet banking. While perceptions of ease, risk and trust do not affect the interests of customers to use bankint's internet, this is because customers feel that it is not easy and less understandable to use internet banking, then customers feel that using internet banking has no risk and can provide good information for customers, and there is a sense of customer concern in using internet banking so that customers do not trust to use the internet banking.

Article Details

How to Cite
Agustina, R., Afriana, R., & Safrina, A. (2018). PENGARUH PERSEPSI KEMUDAHAN, KEBERMANFATAAN, RISIKO DAN KEPERCAYAAN TERHADAP MINAT NASABAH MENGGUNAKAN INTERNET BANKING PADA PT BANK BUKOPIN Tbk BANJARMASIN. Dinamika Ekonomi: Jurnal Ekonomi Dan Bisnis, 11(2), 255-268. Retrieved from https://stienas-ypb.ac.id/jurnal/index.php/jdeb/article/view/128
Section
Articles

References

Andriyano. (2014). Pengaruh Persepsi Kemudahan, Persepsi Kebermanfaatan, Persepsi Risiko Dan Kpercayaan Terhadap Minat Menggunakan Rekening Ponsel (Studi Kasus Pada Nasabah CIMB Niaga Daerah Istimewa Yogyakarta). Skripsi: Universitas Negeri Yogyakarta, 53.

Ashur, M. (2016). Pengaruh Dukungan Sosial, Persepsi Risiko Dan Interaksi Sosial Terhadap Kepercayaan Dan Niat Pembelian Konsumen Pada Media S-Commerce (Studi Kasus Pada Konsumen S-Commerce Di Indonesia). Jurnal Bisnis Dan Manajemen Vol.3 No.1.

Cahyo. (2014). Pengaruh Persepsi Kebermanfaatan, Keamanan, Kepercayaan Dan Persepsi Kemudahaan Penggunaan Terhadap Penggunaan Online Banking Pada Mahasiswa S1 Fakultas Ekonomi Universitas Negeri Yogyakarta. Skripsi, Universitas Negeri Yogyakarta.

Febriansyah. (2010). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Keputusan Konsumen Menggunakan Internet Banking Pada PT Bank Negara Indonesia (Persero) Tbk Cabang USU Medan. Skripsi.

Fullah. (2012). Pengaruh Persepsi Kebermanfaatan, Keamanan, Kepercayaan Dan Persepsi Kemudahaan Penggunaan Terhadap Minat Menggunakan Internet Banking Bank BRI (studi kasus pada seluruh nasabah Bank BRI Jakarta).

Jogiyanto. (2007). Sistem Akuntansi Keperilakuan. Yogyakarta: Andi.

________. (2008). Sistem Teknologi Informasi. Yogyakarta: Andi.

Narastuti, W. (2011). Teknologi Perbankan. Jakarta: Graha Ilmu.

Sugiyono. (2016). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, Dan R&D. Bandung: CV Alfabeta.

Suyanto. (2005). Pengantar Teknologi Informasi Untuk Bisnis Edisi 1. Yogyakarta.

Taroreh, O., Jorie, R. J., & Wenas, R. (2015). Pengaruh Persepsi Konsumen Dan Kepercayaan Terhadap Penggunaan Jasa Asuransi Pada Jasindo Manado. Jurnal EMBA Vol.3 No.3.

Wibowo. (2008). Kajian Tentang Perilaku Penggunaan Sistem Informasi Dengan Pendekatan Technology Acceptance Model (TAM). Universitas Budi Luhur.

Yudha, H. N. (2015). Analisis Pengaruh Persepsi Nasabah Perbankan Terhadap Internet Banking (Studi Kasus Pada Nasabah Perbankan Yang Menggunakan Internet Banking Di Kota Surakarta. Jurnal Ilmiah Mahasiswa Ekonomi Akuntansi.